שירותי המרכז לקידום ההוראה

  • ייעוץ אישי לקידום הוראה
  • סדנאות
  • בחינות רב ברירה
  • הערכת ההוראה ב"אמצע" סמס'
  • הפעלת קליקרים בכיתה

הקליקרים - מהם?

 

אוניברסיטת ברקלי הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת Youtube וכיום פתוחים לצפייה בחינם כ- 86 קורסים מלאים כפודקסט וודקסט ויותר מ- 100 ארועים אחרים. [”על הגובה” גיליון 7, 2008]

 

אוניברסיטת קליפורניה בברקלי מרחיבה את שידורי הקורסים באינטרנט

 

יישומי טכנולוגיות חדשניות בהוראה - I Tunes U  להעשרת חומרי הקורס

 

רציונל ומטרות לשימוש בקליקרים ויישומים פדגוגיים בשיעור

 

הדרכה לשימוש בתוכנה

 

 

בניית שאלות

 

הנחיות כלליות לבניית שאלות:

 

interactive Technology to Improve the Classroom Experience

 

Sample Questions for Different Cognitive Levels

 

בניית שאלות לפי סוגים:

 

1. לפי עיתוי השאלה במהלך השיעור

Designing Questions for Clickers

 

 

2. לפי רמות הבנה

 

Interactive Technology to Improve the Classroom Experience

 

Sample Questions for Different Cognitive Levels

 

 

דוגמאות לשאלות לפי תחומי תוכן

 

אוסף שאלות רב ברירה במתמטיקה
אוסף שאלות רב ברירה במתמטיקה מאוניברסיטת קורנל

 

שאלות רב ברירה מתחום הביולוגיה
שאלות רב ברירה בביולוגיה מסודרות ב 60 פרקים

 

מבחן רב ברירה בפיזיקה

 

שאלות רב ברירה בפיסיקה
אוסף שאלות עם פתרונות מלאים. פרופ` אריק מזור, הרווארד

 

 

טיפים

 

האם הדירוג עקבי ?
קיום עקביות בדירוג המרצה לגבי הוראה באותו הקורס או בקורסים שונים לאורך שנים (מיתוס מס 5)

 

כינוס על סקרי הוראה - סדר יום
סדר היום לכינוס על סקרי הוראה שייערך באוניברסיטת ת”א, ביום א` 5.12.2010

 

Tips for Clicker Use

 

11 דרכים לכינון עמוד שדרה אקדמאי
מאמר המציע, על הבסיס כתיבתן של מרשל והייאט, 11 דרכים לבנייתו של עמוד שדרה אקדמי (קיום יושרה אקדמית) ומדגיש את תרומתו של עמוד שדרה זה לצמיחה המקצועית של אנשי האקדמיה. [”על הגובה” גיליון 9, 2010

 

למידה מתוקשבת בישראל
רשימת מאמרים, מחקרים וסקירות של יוזמות שנעשו בארץ בנושא למידה מתוקשבת (שייך לאתר מיט”ל – מרכז ידע טכנולוגיות למידה)

 

דילמות בהוראה: תרבות הרייטינג באקדמיה
האם קיים ניגוד בין ”תרבות הרייטינג” לבין קיום הוראה ברמה גבוהה? האם ניתן להבטיח הוראה ברמה גבוהה, מבלי להיכנע ל ”דרישות השוק”? המאמר מציג את ההשלכות שיש לתרבות הרייטינג על ההוראה באוניברסיטה.[”על הגובה”, גיליון 4 ]

 

23. איך לקדם את מוכנות הסטודנטים לשיעורים

 

 

קישורים למאמרים ולאתרים

 

Are Clickers Right for Your Course?

 

Effective Use of the Audience Response System: A Primer

 

No Wrong Answer: Click It

 

i-clicker - the dicision is simple

 

published conference papers from the University of Louisville`s Inaugural Conference on Classroom Response Systems: Innovations and (Best Practices (November 2008.

 

 

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive