סיפורי מרצים מצטיינים

להצטיין בהוראה זה לא קל. הסטודנטים תובעניים, החומר בסילבוס רב, הזמן מוגבל והמחקר נתפס כחשוב יותר ומתגמל יותר. עם זאת, מרצים רבים מצליחים מאד בהוראתם ומוערכים ביותר על ידי תלמידיהם.

 

תפיסה רווחת טוענת שהמרצים המוערכים גבוה על ידי תלמידיהם בכיתות גדולות, משיגים זאת על ידי הורדת רמת ההוראה או הדרישות של הקורס. אמנם, קל יותר להשיג הערכות גבוהות בקורסים קטנים (לדוגמה, ראו מחקר זוטא שערכנו בנושא) , אך עם זאת, יש עדויות לא מעטות באוניברסיטה למרצים המצליחים בהוראתם על אף כל הקשיים: הם מלמדים בכיתות גדולות (מעל 100 סטודנטים), בקורסים הנחשבים קשים על-ידי הסטודנטים (כאלה שמעל 50% מהסטודנטים דרגו אותם כקשים).

 

איך הם עושים זאת?

כדי להשיב על שאלה זו, פתחנו מדור זה. המדור מגולל סיפוריהם של מרצים בקמפוס - סיפורים אמיתיים ומרתקים, שיכולים להעיד על יכולות מיוחדות, סיטואציות וממצאים מעניינים, הקשורים להוראה באוניברסיטה. הסיפורים האותנטיים המוצגים כאן מלווים בניתוח האירועים ובניסיון להסבירם. הם מפורסמים כאן באישור המרצים. נשמח לפרסם סיפורים מעניינים אחרים.

 

חברי הסגל מוזמנים לתרום מנסיונם.

 

  • כל המרצים
  • אמנויות, מדעי הרוח וחינוך
  • מדעי החברה, משפטים, עבודה סוציאלית וניהול
  • מדעי החיים ורפואה
  • מדעים מדויקים והנדסה
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive